14 Eylül 2013 Cumartesi

IATA Nedir?

     IATA (International Air Transport Association, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği), sadece havayolu şirketlerinin üye olabildiği, uluslararası bir ticaret kuruluşudur.Yahudilere para akışı sağlayan en önemli kuruluşlardandır. Yeryüzünde hiçbir uçak bu kurumun onayını almadan yolcu taşıyamaz. Her havayolu şirketisahip olduğu uçak sayısı, yaptığı sefer sayısı ve taşıdığı yolcu başına bu kuruluşa para aktarmak zorundadır. Alınan biletlerin parasının %9'u bu kurumun kasasına akar. Yani istemeseniz de bu kuruma para verirsiniz. Sadece bununla da değil;
turizm şirketlerinin de bu kuruluşa üye olmaları gerekir, mesela hac organizasyonu yapacak bir firmanın IATA üyeliği yoksa hacı taşıyamaz. Bunda bizzat sorumlu arap yönetimidir.
Dünyadaki tüm uçuşları (belli bir yüksekliğe kadar) denetleyen bir kurumdur, onun izni olmadan hiçbir uçak belli bir yüksekliği geçemez. İşte bu yüzdendir ki d8 döneminde yapılan uçaklar şimdi tarım ilaçlamada ve yangın söndürmede kullanılmaktadır.
Müslümanların dışa bağımlılığını azaltacak bu girişim her zaman olduğu gibi yahudiler tarafından engellenmiştir. Bu uçaklara uçuş izni verilmeyerek hem bir gelişmenin önüne geçilmiş, hem de medya aracılığı ile müslümanlar küçük düşürülmüştür. Yaşı eren herkes hatırlar o zamanki gazete başlıklarını, medya resmen dalga geçmişti "ilaçlama uçağı yaptılar" diye. Halk ta buna inanıp küçük görmüştü bu uğurda çalışanları. İşte bu yüzden hep kaybediyoruz, başarabileceğimize inanmıyoruz, inanmamızı istemiyorlar, uykurihçedan uyanmamızı istemiyorlar..

turizm 

TasIATA; emniyetli, güvenli ve ekonomik hava ulaşımını sağlayabilmek amacıyla havayolları arası bir kuruluş olarak 1945 yılında Havana, Küba'da kurulmuştur. Kuruluşunda IATA'nın sadece 31 ülkeden 57 üyesi vardı. Şimdi ise dünya genelinde 140 ülkeden 270'in üzerinde üyeye sahiptir. Modern IATA, ilk uluslararası tarifeli uçuşun yapıldığı, 1919 yılında kurulan "International Air Traffic Association"un devamıdır.

İlk eski IATA, küçük ölçekli olarak başladı ve yavaş yavaş büyüdü. 1939 yılında Pan America’ın katılımına kadar katılım Avrupa havayolları ile sınırlı idi. 1945 sonrası IATA daha sistematik bir organizasyon ve daha geniş bir altyapı ile dünya genelindeki sorumluluklarını bir an önce yerine getirmek zorundaydı.
Bu durum IATA’nın amaçlarının 1945 ana sözleşmesinde (Articles of Association) 1939 öncesine nazaran daha kesin bir şekilde belirlenmesine yol açmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUM YAZ;